sobota, 26 lutego 2011

NAJLEPSZE KWESTIE FILMOWE (PL!)

  Wspominając w ostatnim poście o wadach polskiego kina, tym razem chciałbym skupić się na jasnych punktach polskiej kinematografii.
  Zawsze lubiłem przeglądać toplisty cytatów filmowych, jednak nie spotkałem się zbytnio z listą cytatów odnoszącą się do naszych rodzimych produkcji. Nie czuję się znawcą polskich filmów i wiem, że mam spore zaległości (szczególnie w czarno-białych obrazkach z lat 50',60') jednak postanowiłem zabrać się za ten temat. Tworzenie poniższej listy okazało się najprzyjemniejszym zajęciem z dotychczasowych das-buttowych prac. W końcu trzeba było „poskakać” po tych wszystkie Misiach, Psach, Seksmisjach, które za każdym podejściem sprawiają ogromny fun.
  Zasadniczo brałem pod uwagę dwa kryteria doboru odpowiednich cytatów. Po pierwsze, na ile dana kwestia „siada” w danym filmie – tj. na ile wydaję się ona dobra, śmieszna czy też jak mocno zapada w pamięć. Drugim kryterium był impakt kulturowy. Mam tu na myśli na ile dany cytat stał się popularny, wszedł w język potoczny – w jakim stopniu odłączył się od filmu i stał się elementem życia społecznego.
  Warto zaznaczyć, że chodziło o szukanie najlepszych pojedynczych kwestii filmowych, a nie całych dialogów! No to lecimy..

 
MIEJSCEKWESTIAFILM
50Kiedy mówię Ci, że Cię kocham, to znaczy, że mógłbym oddać za Ciebie życieTato
49Ja nie mam nic, on nie ma nic, ty nie masz nic. Więc razem mamy tyle, by wybudować fabrykę
Ziemia obiecana
48Graliśmy uczciwie: ja oszukiwałem, ty oszukiwałeś – wygrał lepszyWielki Szu
47Weźcie mnie chłopaki ruchajcie, bo już mnie gęba boliSymetria
46Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronieSami swoi
45Nie oglądasz pan amerykańskich filmów? Baba utopiona w wannie zawsze wstajeTato
44Na początku myślałem, że ty pedał jesteś, a ty ostatnie bydle jesteś! Bo ty gnoju świętości nie umiesz uszanować, a żona przyjaciela we wojsku jest święta, rozumiesz?Kroll
43Czyli jednym słowem, przywozicie do kraju 4 kilogramy obywatela mniejMiś
42To ja jestem policjaPsy
41No wiesz! Nasza cywilizacja zawaliła się w gruzy, a tobie tylko dupy w głowieSeksmisja
40Masz pitbulla, który wygląda jak jamnik, gibasz się jak pierdolony rezus, zachwycasz się panem Kunta-Kinte, marnujesz mojemu kumplowi ścieżkę najlepszego proszku, a na koniec puszczasz nam film o facecie w łódce. I ty chcesz, żebyśmy ubili interes?Chłopaki nie płaczą
39Niech się bambus języka uczy. Kurwa, niech się uczyPsy
38Co to za podły absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynemDzień Świra
37Dobra dupka. W gruszkę. Nie ma nic gorszego jak facetka z dupką w jabłko. Albo w śliwkęDzień Świra
36Jak byłem młody, to też byłem Murzynem i grałem w koszaMiś
35Wypierdalać!..(rzucie gumy)Psy
34..a jeśli Boga nie ma, to co z Ciebie za Szatan?Psy II
33Memory.. Find.. Siara. I wszystko jasneKiler
32Kurwa, Albert. Kontroluj bajereSymetria
31(dlaczego?) W imię zasad skurwysynuPsy
30Nie będziesz dzwoniła do byłych fagasów z mojej komóry, bejbe. Pakuj się...Chłopaki nie płaczą
29Głodny jestem jak jasna cholera, a frajer letnią zupę mi przynosiSztos
28Kotlet z psa trzeciej kategorii, pomielony razem z budą (...suką)Psy
27A jak będą chcieli iść do muzeum lotnictwa, to zabierzesz ich do muzeum lotnictwa, kurwa jego mać!Chłopaki nie płaczą
26Żeby chłop nie mógł z gołą babą w windzie..Seksmisja
25Sram na twój kwitSymetria
24Nawet o tym nie myśl. Byłem w Czerwonych Beretach..Tato
23Normalnie, bo to zła kobieta byłaPsy
22Nie chce mi się z Tobą gadaćPsy
21Pomyłka.. moja żona miała na drugie PomyłkaKiler
20Wszystkich nie wyrzucą. Policję polityczną muszą mieć, czy jak tam ta kurwa będzie się nazywać. No co? Jezuitów zatrudniąPsy
19Dobra! To chuj ci w dupe, stary. Ja tu na deszczu, wilki jakieśNic śmiesznego
18Ta obrośnięta małpa z czarnym ryjem to ma być ja?Miś
17Przynajmniej usiądź, a nie leżysz jak wydymana kurwaPsy II
16No, to za bezpieczny weekend, Władziu!Chłopaki nie płaczą
15.. a jak każdy zapłaci będzie śmiały, będzie mógł patrzeć do mnie prosto w oczyZiemia obiecana
14Ktoś się rodzi księdzem, ktoś kurwą, a ktoś inny złodziejem. Czasami ma to dobre strony bo się można poznać..(śmiech)Psy
13Musisz przyznać, że jak tatuś zrobi dzióbek, to nie ma chuja we wsiDzień Świra
12Odstrzeliłem mu łeb z Mausera 7,8mmPsy
11Panie, to nie jest salon damsko-męski. To jest kiosk ruchu. Ja.. ja tu mięso mamMiś
10No uwal się kurwa na pizdę i nawet nie mrugnijSymetria
9Dawno temu ja też zaufałem pewnej kobiecie, wtedy dałbym sobie za nią rękę uciąć. I wiesz, co.. (zbliżenie) I bym teraz kurwa, nie miał rękiChłopaki nie płaczą
8Kiler, trzysta dolarów? Ochujałeś? Co ja sobie za to kupię? Waciki?Kiler
7Kończ Waść, wstydu oszczędźPotop
6Tak jak stałem, tak ją jebłem młotkiem, takim fest- półtora kilowym, no ze łba nie było co zbierać. Wyrwałem chwastaPsy II
5Dżizus, kurwa, ja pierdolę!Dzień Świra
4Jak Ci się podoba moje siedemnastoletnie ciało? (..Ty stara dupa jesteś)Psy
3Ciemność, widzę ciemność, ciemność widzęSeksmisja
2Jędruś, ran twoich niegodnam całowaćPotop
1Pierdolisz.. moją kobietęPsy



  Podsumowując, zostały wykorzystane cytaty z 16 różnych filmów. Wygrały „Psy” Pasikowskiego, które poza pierwszym miejscem zajęły 11 dalszych miejsc. Tak czy inaczej ucierpiały na tym inne filmy, na które nie starczyło miejsca (np. Ogniem i Mieczem, Kiler-ów 2-óch, Pieniądze to nie wszystko, Nóż w wodzie, Wesele, Poranek kojota). Najstarszy cytowany film to Sami swoi (1967), a najmłodszy to Symetria (2003).
 

Tony Rocky H.

3 komentarze:

  1. Brakuje "Mój Ci on jest!" z "Krzyżaków" ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Była żona Adama: Sylwuniu! Synuniu, w kuchni masz brioszki ci kupiłam czekoladowe, na kolację. Mama ci kupiła, z czekoladą.
    Adam: Mama ci brioszki kupiła.
    Była żona: Brioszki!
    Adam: Brioszki? Na kolację? Ty chyba masz coś z głową?
    Była żona: Z dupą!
    Adam: Z dupą to zawsze miałaś, wściekliznę macicy masz bez przerwy! Kup se kołek osinowy i usiądź siedź na nim. To cię może uspokoi!
    Była żona: Świnia! Gnój! Wychodzę za mąż!
    Adam: Za psa?
    Była żona: Za gówno!
    Adam: Suka powinna wyjść za psa wychodzić!
    Była żona: I nie chowaj telefonu!
    Adam: Po co ci telefon!? Do gonienia się masz wystarczą ci łapy!


    na wikicytaty ... jak dla mnie dobry dialog, kultowy i w chuj prawdziwy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. szczerze? to nie wiem skąd się ten potop tam wziął, chyba tak dla zasady, żeby nie było że każdy cytat tu jest z tych 5 polskich filmów których 'kultowość' polega głównie na obfitowaniu w 'kurwy' itp...

    ranking naprawdę dobry, uśmiałam się, ale jednak zbyt mocno subiektywny, oczywiście moim skromnym, subiektywnym zdaniem ;)

    OdpowiedzUsuń